سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : 1640
جالب است ۰
کارآمد خبر: در پی فراخوان صادر شده توسط یک شرکت خودروساز خصوصی که در پی حادثه اخیر برای یک محصول آن و پیش‌تر حادثه‌های مشابه در دنیا رخ داده است، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بیانه‌ای ضمن تاکید بر قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان خودرویی، همه‌ خودروسازان را موظف به رعایت این قوانین خواند.
بیانیه‌ سازمان حمایت درباره فراخوان یک شرکت مونتاژکار چینی


به گزارش کارآمد خبر، در پی ویدئویی منتشر شده پیرامون فراخوان گروه صنعتی مدیران‌خودرو مبنی بر رفع عیب برخی محصولات X۵۵ PRO، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بیان برخی قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کننده خودرویی را لازم و ضروری دانسته  و بر این اساس در اطلاعیه‌ای، این موضوع را تبیین کرده است.

در این رابطه، حسین زاده‌ قشمی- مدیرکل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- اظهار کرده است: "با توجه به انتشار کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص فراخوان شرکت مدیران‌خودرو مبنی بر "خرابی اکسل عقب برخی از محصولات MVM X۵۵ PRO " به اطلاع می رساند  که بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده از مسئولان و مدیر ارتباط با مشتریان شرکت مدیران‌خودرو مشخص شد که X۵۵ PRO مورد نظر در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ تصادف کرده و در حال حاضر در تعمیرگاه شرکت در دست تعمیر است.

وی افزود: از سوی دیگر  اطلاع حاصل شد که شرکت مدیران‌خودرو برای رفع مشکل اکسل خودرو در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به فراخوانی محصول تولید شده مذکور کرده و نمایندگان شرکت مورد نظر نیز با مالکان تماس گرفته و نسبت به فراخوان خودروها اقدام کرده‌اند.

این مقام مسئول متذکر شد : بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان چنانچه نقض یا عیب قطعات ایمنی خودرو در طول دوره ضمانت پس از سه بار تعمیر همچنان باقی باشد یا در صورتی که نقص یا عیب قطعاتی که موجب احتمال صدمه جسمی یا جانی اشخاص شود و با یک بار تعمیر برطرف نشده باشد یا خودرو بیش از ۳۰ روز به دلیل تعمیرات غیرقابل استفاده بماند، عرضه‌کننده/ تولیدکننده مکلف است حسب درخواست مصرف‌کننده خودروی معیوب را با خودروی نو تعویض یا با توافق بهای آن را به مصرف کننده مسترد کند.

مدیر روابط عمومی سازمان حمایت خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۴  «عرضه‌کننده، حق واگذاری یا استفاده از خودروی مسترد شده را پیش از رفع عیب ندارد. " واگذاری خودروی مزبور پس از رفع عیب و نقص قبلی و با اعلام صریح عیوب مزبور در اسناد واگذاری مجاز است.

وی تصریح کرد: بر اساس تبصره ماده ۵ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو، استفاده از قطعات غیراستاندارد یا تایید نشده توسط عرضه‌کننده و نمایندگی‌های مجاز تعمیر ممنوع است؛ بنابراین واحد تولیدکننده موظف است خودروهای معیوب را با خودروی سالم تعویض کند. "
https://karamadkhabar.ir/vdcc.0qsa2bqexla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما