شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد مطلب : 1521
جالب است ۰
کارآمد خبر: رییس پلیس راهور فراجا بیشترین خلافی سال ۱۴۰۲ را مربوط به خودرویی با ۶۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان جریمه ذکر کرد و گفت: این خودرو که میزان جریمه‌اش از ارزش آن بیشتر بود توقیف شده و پرونده قضایی برای آن تشکیل شده است.
خودروهای رکوردار تصادفات جاده ای
به گزارش کارآمد خبر، سردار سید تیمور حسینی روز شنبه در نشست با رسانه‌ها اظهار داشت: مولفه های متعدد از جمله جمعیت نشان از افزایش آسیب های ترافیکی دارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد وسایل نقلیه چهار درصد و تعداد خودرو ۵/۱ و موتور سیکلت ۴/۴ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته اند، افزود: تعداد کسانی که گواهینامه گرفتند ۳/۱ درصد افزایش داشته است و این آمار با افزایش تصادفات تقریبا همخوانی دارد.

به گفته رییس پلیس راهور فراجا در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۴/۹ درصدی تصادفات بودیم و ۱۷ هزار و ۱۷۷ مورد تصادف ثبت شد که سه عامل عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و عدم کنترل وسیله نقلیه علت اصلی ۶۰ درصد تصادفات هستند.

به گفته این مقام ارشد پلیس راهور، طی سالی که گذشت ۲۲/۹ درصد جانباختگان سوانح رانندگان وسایل نقلیه، ۳۴/۸ درصد موتورسیکلت و ۱۹ درصد عابران پیاده بودند.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد جانباختگان در صحنه تصادف فوت می کنند، افزود: ۴۱ درصد در مراکز درمانی فوت شدند و برداشت ما این است که باید مدیریت سرعت جزو ماموریت اصلی پلیس باشد.

سردار حسینی شاخص تصادفات در کشور را مطلوب ندانست و گفت: در کشور ما در هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۱ نفر بر اثر تصادف فوت می کنند که این شاخص در دنیا به طور میانگین ۱۶/۷ درصد بوده و شاخص آسیا ۱۲/۷ درصد است.

پراید، ساینا و پژو؛ پرتصادف‌ترین خودروها

رییس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: پراید، ساینا و پژو بیشترین سهم را در تصادفات به خود اختصاص دادند که البته نباید میزان تیراژ این خودروها در مقابل دیگر خودروها را نادیده گرفت.

وی همچنین به صدور ۱۵۷ میلیون برگه جریمه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: از این تعداد ۲ میلیون مورد تخلف حادثه ساز بوده است.

سردار حسینی ادامه داد: شمار قبوض جریمه تخلفات رانندگی در مقابل تردد نشان می دهد که ۹۸ درصد ترددهای ما قانونمند و شامل جریمه نبود و فقط ۲ درصد از میزان ترددها مشمول جریمه بودند.

به گفته او، بیشترین جریمه در سال جاری مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز بود که با ۵۴ میلیون مورد جریمه تقریبا ۳۳/۵ درصد از کل تخلفات را شامل می شود.

سردار حسینی با بیان اینکه ۵۱ درصد از تلفات ما ناشی از سرعت غیرمجاز است، افزود: این مسئله نشان می دهد که با کنترل سرعت چقدر می توان از شمار تصادفات و تلفات کاست.

رئیس پلیس راهور فراجا  همچنین در موضوع کنترل تصادفات تاکید کرد: برای موفقیت در این مسئله باید مردم همراه با اجرای دقیق تکالیف پلیس به مسئولیت شهروندی خود عمل کنند.
https://karamadkhabar.ir/vdca.un6k49nm65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما